java - Generate EXCEL from XML using XSLT -


i have below xml in place. want generate excel out of using xslt. i'm new , have no idea on how generate xls xml , how use xslt.

xml --

<?xml version="1.0" encoding="utf-8" standalone="yes"?> <mig:menu-compare xmlns:mig="http://www.com/migration/" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/xmlschema-instance" xsi:schemalocation="http://www..com/migration">     <mig:menu-info>         <mig:menu type="one" name="hcota"/>         <mig:menu type="two" name="rtacof"/>     </mig:menu-info>     <mig:field-details>         <mig:fields existence="one">             <mig:field name="tachrgoffmsg.tachrgoffcrit.funccode">                 <mig:field-type type="one">                     <mig:group-name>cota</mig:group-name>                     <mig:page-name>cotacrit</mig:page-name>                     <mig:control-type>combo box</mig:control-type>                     <mig:ui-field>funccode</mig:ui-field>                     <mig:label>flt000204</mig:label>                     <mig:mandatory>y</mig:mandatory>                 </mig:field-type>             </mig:field>             <mig:field>                 <mig:field-type type="one">                     <mig:group-name>cota</mig:group-name>                     <mig:page-name>cotares</mig:page-name>                     <mig:control-type>button</mig:control-type>                     <mig:ui-field>endmenu</mig:ui-field>                     <mig:label></mig:label>                     <mig:mandatory></mig:mandatory>                 </mig:field-type>             </mig:field>         </mig:fields>         <mig:fields existence="both">             <mig:field name="tachrgoffmsg.tachrgoffcrit.acct.foracid">                 <mig:field-type type="one">                     <mig:group-name>cota</mig:group-name>                     <mig:page-name>cotacrit</mig:page-name>                     <mig:control-type>text field</mig:control-type>                     <mig:ui-field>acctid</mig:ui-field>                     <mig:label>flt000265</mig:label>                     <mig:mandatory>y</mig:mandatory>                 </mig:field-type>                 <mig:field-type type="two">                     <mig:group-name>rtacof</mig:group-name>                     <mig:page-name>rtacof_criteria_form</mig:page-name>                     <mig:control-type>finaccountid</mig:control-type>                     <mig:ui-field>acctid$accountid</mig:ui-field>                     <mig:label>flt001251</mig:label>                     <mig:mandatory>true</mig:mandatory>                     <mig:section-structure>group1.section1.subsection1.finrow1.fincell1</mig:section-structure>                 </mig:field-type>             </mig:field>             <mig:field name="tachrgoffmsg.tachrgoffcrit.chargeofftype">                 <mig:field-type type="one">                     <mig:group-name>cota</mig:group-name>                     <mig:page-name>cotacrit</mig:page-name>                     <mig:control-type>radio button</mig:control-type>                     <mig:ui-field>chargeoffmode</mig:ui-field>                     <mig:label>flt0045</mig:label>                     <mig:mandatory>y</mig:mandatory>                 </mig:field-type>                 <mig:field-type type="two">                     <mig:group-name>rtacof</mig:group-name>                     <mig:page-name>rtacof_criteria_form</mig:page-name>                     <mig:control-type>finradiobuttongroup</mig:control-type>                     <mig:ui-field>chargemode</mig:ui-field>                     <mig:label>flt003817</mig:label>                     <mig:mandatory>false</mig:mandatory>                     <mig:section-structure>group1.section1.subsection12.finrow2.fincell4</mig:section-structure>                 </mig:field-type>             </mig:field>           </mig:fields>         <mig:fields existence="ux">             <mig:field name="tachrgoffmsg.tachrgoffcrit.acct.acctname">                 <mig:field-type type="two">                     <mig:group-name>rtacof</mig:group-name>                     <mig:page-name>rtacof_criteria_form</mig:page-name>                     <mig:control-type>finaccountid</mig:control-type>                     <mig:ui-field>acctid$accountnamedesc</mig:ui-field>                     <mig:label>flt001251</mig:label>                     <mig:mandatory>true</mig:mandatory>                     <mig:section-structure>group1.section1.subsection1.finrow1.fincell1</mig:section-structure>                 </mig:field-type>             </mig:field>             <mig:field name="tachrgoffmsg.tachrgoffcrit.acct.acct_1.acct_2.1.acctname_2.1">                 <mig:field-type type="two">                     <mig:group-name>rtacof</mig:group-name>                     <mig:page-name>rtacof_criteria_form</mig:page-name>                     <mig:control-type>finaccountid</mig:control-type>                     <mig:ui-field>acctid$accountnamedesc_2.1</mig:ui-field>                     <mig:label>flt001251</mig:label>                     <mig:mandatory>true</mig:mandatory>                     <mig:section-structure>group1.section1.subsection1.finrow1.fincell1</mig:section-structure>                 </mig:field-type>             </mig:field>            </mig:fields>     </mig:field-details> </mig:menu-compare> 

i want excel rows - fiedname(unique), group-name, page-name etc(merge group-name, page-name 'one') , group-name,page-name etc(merge 'two')

i making same research right now, came across xsl-excel-engine pavel ptacek - did not try yet, looks promising.


Comments

Popular posts from this blog

google api - Incomplete response from Gmail API threads.list -

Installing Android SQLite Asset Helper -

Qt Creator - Searching files with Locator including folder -